Saturday, November 14, 2009

5 Bulan

yup.sudah boleh dikatakan 5 bulan bagi aku menetap sementara di UPM dan kali ini cuti sebulan setelah menghabiskan satu semester di UPM.Badan penat, sakit, minda letih, pengetahuan bertambah, kawan bertambah, pengalaman juga bertambah.Namun apa-apa pun tahniah kepada semua dan semoga semester kedua yang akan dibuka selepas Krismas akan menjanjikan satu lagi pengalaman yang unik dalam kita semua mengejar impian masing-masing.

5 bulan ini aku bersyukur kerana dapat menaiki kapal terbang tambang murah AirAsia dan rebutlah peluang menikmati kadar tambang murah dan tempat duduk percuma dari Airasia pada tahun depan.Layari web ini .

5 Bulan ini aku telah sesat, mengenali jalan baru di sekitar selangor dan Kuala Lumpur juga menguji ketahanan badan (memandu dari Timur ke Barat).Tahun depan pasti banyak lagi pengalaman baru yang menanti.

5 bulan ini, banyak perubahan telah muncul.Konsep satu negara, perubahan dalam belajar, perubahan dalam percakapan, perubahan dalam pemakaian, perubahan dalam persahabatan, perubahan dalam sikap.nak berubah ke tak nak berubah ke terserahlah.jalan masing-masing pilih.nasi masing-masing suap.Yang penting nilai persahabatan, setiakawan, kemanusiaan tidak hilang (Hooligan kelate..hehehe).Tahun depan pasti tidak akan sama.berkurang dan terus berkurang tapi semoga akan bertambah.hadapi dengan senyuman.

bagi sesetengah orang , 5 bulan terlalu sekejap dan ada yang mengatakan 5 bulan sudah cukup lama.Tak kisah apa yang orang cakap, yang jadi persoalan apa yang kita pilih.5 bulan cukup untuk menjadi manusia yang baik dan terlalu lama untuk menjadi manusia yang jahat.

Cukup setakat ini.Nikmati masa cuti dengan sebaiknya.Tonton Tv dengan berhemah.Ber'internet' dengan sebaik mungkin.

3 comments:

  1. 5 bulan.
    masa yang cukup berharga..
    macam2 berlaku..
    masa berubah..segalanya berubah n segalanya telah dirancang oleh NYA..
    but..frenships 4ever!

    +_-

    ReplyDelete
  2. sgt worth! mmg amat! dpt bljr mcm2 dlm erti kehidupan~

    ;)

    ReplyDelete
  3. jaa - betul tue.semuanya ditentukan oleh Yang Maha Esa.Redha je

    tiha - betul tue.dpt belajar naik bas suasana edaran di UPM.hahah

    ReplyDelete

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share