Monday, March 29, 2010

Malam ini

Malam ini tidur lewat
Petang tadi sudah tidur
Pagi esok bangun awal
Minggu ini kerja perlu siap
Minggu depan pasti lega
Bulan ini memang mencabar
Bulan depan sudah cuti dan peperiksaan akhir

Ada orang cakap..
amek course English mesti la tak tengok filem melayu
aku tengok
aku bangga jadi melayu
aku bangga jadi anak kelantan
aku tengok adnan sempit
aku tengok bohsia
aku tengok sifu dan tongga
tak semesti kena tengok filem eng semua
aku tengok filem jerman
filem indon filem india filem cina
aku cakap bahasa melayu
aku guna dialek Kelantan
aku tak merendahkan bahasa Melayu
aku tahu susur galur aku

5 comments:

  1. ada kata ambik tesl kepala hangin bajet pandai cakap english.
    bodoh.mahu ajar anak orang nanti takkan mahu ajar ajaran sesat.mesti kena pandaikan diri.
    tapi bukan sampai lupa akar umbi.
    jadi macam saya.
    ckap melayu bau kepok.cakap omputih orang ingat anak mat salleh..
    HAHA.
    lawak.

    ReplyDelete
  2. fenomena tsunami sajak telah melanda....
    apa nak buat..bibir berkata..jari menaip..
    sudah2 la wahai hati..esok2 cuba lagi...
    hehe

    ReplyDelete
  3. dinie - tue la psl..bau kepok ke mu ckp? hahhaha

    fizah - nie semua penangan subjek sastera.hahah

    ReplyDelete
  4. dinie - tue la psl..bau kepok ke mu ckp? hahhaha

    fizah - nie semua penangan subjek sastera.hahah

    ReplyDelete
  5. i l0ve English but i can't speak very well..huhu..dah tgk Evolusi KL Drift II?

    ReplyDelete

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share