Friday, May 28, 2010

Rumah Sakit

Aku cakap pasal hospital ke? bukan tapi pasal 'homesick'. Sekarang nie mak aku duk risau pasal adik aku yang baru masuk matrik uia kat pj. Tiap-tiap hari telefon. Kadang-kadang nangis. Hahaha.aku boleh tergelak je. Biasa lah tue kan.Tak penah berjauhan dengan rumah sebelum nie. Sekarang baru duk jauh-jauh mula la sedih. Sebelum nie adik aku duk kat Naim je. Dekat je. Takpe, awal-awal macam tue la kan.

Kenapa homesick sebenarnya ek? maybe sebab tak pernah berjauhan dan awal-awal kat tempat asing, mula la rasa sunyi. Nak-nak baru masuk u. Bagi orang yang tak pernah berjauhan sebelum nie, kena pergi negeri sebelah pun dah rasa sunyi dan sedih bila tengok parent dah takde.heheh. Aku? Aku sejak tingkatan 1 lagi dah berjauhan. Walaupun sekolah aku dalam kb je tapi sekolah aku berasrama penuh jadi memang tak boleh keluar masuk sesuka hati je.Kira sejak dari tahun 97 aku dah belajar berjauhan la dengan keluarga. 

Aku rasa dalam satu tahap hidup kita, nak tak nak kita terpaksa berjauhan juga.Kena berdikari. Bila aku tengok mak aku susah payah tengok-tengok tiket bas, airasia, telefon,tanya khabar pasal adik-adik aku rasa bertuah sangat dapat mak macam nie dan betapa dalam nya sayang mak kat anak.

Ok, cukup lah cakap pasal tue.Jom sarapan pagi.

2 comments:

  1. "anak adalah anugerah paling bermakna bagi seorang inu," kata bakal ibu...ahahaha

    ReplyDelete
  2. inu? inul ratu dangdut ke.hahaha.betul dah tue taq

    ReplyDelete

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share