Tuesday, June 22, 2010

Kereta idaman terbaru - MAZDA 6

Sekali tengok, aku rasa boleh kot lawan Honda Civic yang dah menjadi trend sekarang. Cuma aku bukan lah yang arif sangat mengenai kuasa enjin dua kereta tersebut. Dari segi gaya, aku rasa Mazda nie tak kurang hebat dari Honda Civic tuh. Apa pun jom tengok.Kenapa sebelum nie tak pernah terlintas pun nak tgk kereta nie ek? Aku jadi pelik sebentar.
Ok..bab lampu depan stylo..bab dashboard juga stylo.macam racing gitu.bab push button pun stylo gak.
Harga?

utk yang 2.0 tanpa insuran harga dia RM148,933.00
utk yang 2.5 tanpa insuran harga dia RM 174,877.00

Lebih tinggi dari harga Honda Civic. Tapi masih mampu rasanya bagi orang yang bergaji 3k dan ke atas. Dan aku rasa kereta nie berbaloi dengan harga dia. Bila aku boleh dapat kereta nie? 10 tahun lagi  kot.hahaha.masa tue dah turun harga boleh la beli dengan lebih murah.hahaha

3 comments:

  1. amk 2.5 laa pali...bru sdap bwk kete....xkn laa nk amk 2.0...alang2...amk laa 2.5...ke gane???

    ReplyDelete
  2. zu - 2.5? mak oii. nak byr ngan apa bulan-bulan ansuran tue.tak termampu laa

    ReplyDelete
  3. oloh..kekgi keje bley laa....bkn suh beli skrg....hehehehhe

    ReplyDelete

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share