Monday, December 27, 2010

Kalau nak ganyang buat cara lelaki, duk cakap dari zaman 50-an tapi negara merempat sana sini.

Semalam Malaysia menang. Tapi sudah jadi kebiasaan, bila ada pihak yang kalah, mesti ada saja alasan yang dikeluarkan.Kami orang Malaysia memang selalu kalah kalau peringkat antarabangsa tapi kami takde lah buat macam orang takde akal menuduh pihak lawan. Kami tengok kepada kesalahan diri sendiri. Ini Indon tak.Duk kutuk orang Malaysia lagi kat laman-laman siber. Memang dasar tak sedar diri! Kalau kalah, terima je la. Ada satu perlawanan lagi kan.
Diorang duk cakap penyokong Malaysia menipu dengan guna laser. Ada bukti kukuh? kalau betul kami nak menipu, dari awal lagi kami dah suh JPN periksa setiap sorang penonton Indon yang datang stadium bukit jalil semalam. Tapi tak, kami baik. kami bagi juga mat indon pakai baju merah masuk. Padahal datang negara orang cara haram.Buat onar kat sini. Nak cari simpati keje kat sini. Tapi tak reti nak jaga adab kat sini. So aku sekarang tak pelik lah bila model Indon (Manohara) kena seksa ke kerabat raja, pembantu kena rogol dek menteri. Eloknya Pati Indon nie semua buang ke laut Selat Melaka je. Menyemak je duk KL tuh.
Ada orang cakap, apsal nak emo-emo? Masalahnya orang Indon tue yang start dulu. Dah berapa banyak bendara kita diorang bakar? dah berapa banyak bendera kita diorang pijak? Malaysia baik.kan? takpe, nanti buat bom buluh bagi geng2 jawa makan sampai muntah.
Apa pun perlawanan semalam memang menarik. Safee Sali membuktikan ketajaman beliau sebagai penyerang utama negara. Tapi semalam, NorShahrul Idlan adalah pemain yang paling menyerlah. 2 assist beliau merobek gawang Indon. Bahagian pertahanan kita juga hebat. Apek berjaya mengawal gawang dengan cemerlang semalam. Tahniah Malaysia. Berusaha lagi untuk perlawanan kedua nanti.
Malaysia Boleh!

No comments:

Post a Comment

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share