Sunday, December 19, 2010

Rangkuman seminggu..nikah..bola..Hanis Zalikha

Rangkuman berita seminggu. Sebenarnya di pagi (pagi lagi ko nie?) Ahad ini, aku semacam takde mood nak menulis panjang.Tapi bila duk surf nie macam bosan pulak takde watpe. Laman web bola dah tengok, blog-blog dah baca, berfb je lah. Sambil-sambil tunggu download Burn Notice nie maka perah lah otak skit ingat balik apa cerita-cerita hot berlaku sepanjang minggu nie.
  • Pertama..pasal Taib Mahmud nikah orang luar negara. Gadis Lebanon tak silap aku. Tapi yang penting, Taib Mahmud tue dah memang tua gila, pangkat datuk kot, boleh pula dia sambar gadis luar negara yang memang cun melecun lah. Memang orang borneo nie suka barang bergetah agaknya. Tengok Bung Mokhtar dah lah.Jangan lepas nie Pandikar Amin kahwin lain sudah.
  • Kedua..berkait dengan Pandikar Amin adalah berkaitan dengan pergantunggan beberapa orang Wakil Rakyat daripada Parlimen berkaitan dengan APCO.Antara yang digantung adalah Anwar Ibrahim, Karpal Singh, Azmin Ali. Ini semua gara-gara Nazri Aziz punya pasal. Aku pun pelik nape nak melenting sangat bile sebut pasal APCO nie, kalau UMNO betul-betul takde kaitan duk senyap sudah. Nampak sangat ada link kat mana-mana ngan APCO nie. Pepatah kata , pokok tak akan bergoyang kalau takde angin ribut kan.
  • Ketiga..berkenaan dengan bola sepak. Tempatan dulu.Semalam Malaysia berjaya melangkah ke perlawanan akhir dan dijangka akan bertemu dengan Indonesia nanti. Apek atau Khairul Fahmi dipuji oleh ramai orang.Tahniah untuk Malaysia dan jangan kena belasah pulak macam perlawanan peringkat kumpulan baru-baru nie. Pasal Kelantan pula , minggu lepas heboh pasal Safee Sali, Badrol bakhtiar akan masuk Kelantan tapi rupa-rupanya tak jadi sebab yuran perpindahan dikhabarkan terlalu tinggi.Apa pun Kelantan berjaya mendapat Nicholas Chan, pemain yang dikatakan serba boleh , anak jutawan yang membeli Cardiff City. Lepas nie bila dah ada link dengan kelab Inggeris tue mana tahu boleh hantar beberapa pemain buat latihan kat sana dan pinjam beberapa mat saleh main kat Kelantan. Siapa tahu kan?. Pasal eropah pula undian Champions League dah berlangsung. Perlawanan tumpuan pasti Arsenal vs Barcelona, Inter lawan Bayern dan Spurs akan jumpa AC Milan. Arsenal vs Barcelona memang best sebab ramai orang cakap dua-dua team nie amal corak permainan yang lebih kurang sama.Satu lagi, Arsenal kalah kepada Manchester dalam liga.
  • Keempat..daripada analisa carian di Google, nama Hanis Zalikha lebih popular daripada Siti Nur Haliza.Aku sebenarnya tak kenal dia nie siapa tapi setelah membaca mengenai dia baru aku ketahui. Rupa-rupanya dia nie popular sebab blog dia. Dikatakan hampir 16 ribu pengunjung lawati blog dia setiap hari. Gila banyak tue. Memang popular lah. Dia juga akan berlakon nanti. Dalam filem apa ntah. Sama-samalah search nama dia di Google ye.
  • Kelima..hmm..apa lagi yang berlaku minggu lepas ye.Ooo yeay,bagi pelajar UPM, minggu lepas sudah diketahui keputusan peperiksaan sem lepas. Alhamdulillah , aku takde subjek gagal.Semua lulus.Keputusan aku sem lepas aku rasa memang cukup bernasib baik.Aku tak harap pun nak dapat dekan kan, memang tak akan dapat pun, asal tak gagal sudah. takpe,sem depan cuba lagi.Aku puas hati dan syukur je dengan apa yang dapat. Itu yang aku buat, itu yang aku boleh. tak merungut, tak menyesal.Tak macam setengah pelajar.Dah dapat tinggi pun still nak merungut. tau lah kamu dapat tinggi, pastu nak tunjuk kat orang lain dia patut dapat tinggi lagi. Dah macam menunjuk la tue. 
Sekian dulu rapuan rangkuman minggu lepas. Nukilan kebosanan waktu tengah hari.

No comments:

Post a Comment

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share