Tuesday, December 14, 2010

Separuh harga nie bro

Kalo tak nampak sila klik pada gambar bagi nak jelas ye.
Gambar tue adalah promosi jual kereta proton yang aku rasa kat negara arab.Cuba tengok kat harga Proton Waja, Gen2 dan Persona dalam gambar tersebut.Berbeza kan dengan harga kat Malaysia nie? Sangat berbeza.Boleh dikatakan separuh kot harga daripada yang ada kat Malaysia nie.Tapi yang jadi pelik kenapa harga kereta Buatan Malaysia nie, boleh dijual murah kat negara asing sedangkan kilang Proton setahu aku kat Tanjung Malim sana. Sepatutnya kat Malaysia la jual harga macam yang kat atas tue tapi orang Malaysia sendiri kena beli mahal.Musykil nie. Ada menteri daripada Barisan Neraka boleh tolong jawab tak? Aku tak reti pun bab ekonomi nie mungkin menteri-menteri yang tahu pasal harga kereta nie ada kot penjelasan ataupun ayat penipu yang boleh sedapkan hati rakyat. Tapi diorang peduli apa kan. Letak harga mahal pun orang beli jugak. Kalau takde orang beli , buat kempen patriotik, sokong barangan Malaysia.Pastu rakyat jadi sedar maka akan beli kereta Proton balik. Betul tak? Mungkin tulisan aku nie macam nak kutuk Proton tapi aku sendiri pakai kereta Malaysia jadi aku tahu la macam mana. Dan sangat tak berpuas  hati la kalau harga Proton kat luar negara lagi murah dalam negara nie. Baik rakyat Malaysia beli kereta Jepun atau Korea je.
Kalau harga Proton kat Malaysia nie macam dalam gambar tue kan best, boleh la nak pakai 2 kereta sekali gus, naik jugak jualan Proton nanti, takde lah tertinggal di belakang Perodua.Apa-apa pun terima kasih lah BN. Aku duk kutuk banyak-banyak pun aku naik kereta Proton Iswara Merah yang buruk jugak tue. Sebab tue je yang termampu. Tak mampu nak beli kereta mahal-mahal. Lepas nie lagi la tak mampu sebab semua dah naik. Naik basikal lagi jimat lepas nie.Jangan Malaysia nak naikkan harga basikal sudah

No comments:

Post a Comment

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share