Saturday, January 15, 2011

Layan Ngangkung..download Hantu Kak Limah balik rumah

Semalam aku dah tengok filem Ngankung. Sebelum nie aku dengar filem nie capai kutipan yang tinggi.Kalah Jangan Pandang Belakang. Aku harap bila tengok filem nie macam best la jalan cerita dan skrip dia sebab kutipan tinggi.Tapi rupa-rupanya sangkaan aku meleset. Aku tak pasti la apa orang lain tahu kan apabila tengok filem nie tapi bagi aku, filem ini tidak seperti yang dikhabarkan. Mungkin juga filem ini hanya berdasarkan kepada Sam, pelakon utama yang sebelum ini naik mendadak dengan cerita Adnan Sempit.Aku rasa kalau Bung Mokhtar tengok filem Ngangkung nie pun akan turut kecewa dengan persembahan adik ipar dia tapi tak boleh la marah lebih-lebih kan, kang tak dapat la tidur ngan Zizie malam nanti.hahaha.


Ok, berbalik kepada Ngangkung tadi. Lawak dalam filem nie macam terlalu tipikal. Dah boleh diagak. Jalan cerita pun semacam mendatar dan kadang-kadang ada sesetengah bahagian tue lebih baik tak ada daripada ada. Sam pula dalam filem nie terlalu serius. Sangat berbeza dengan watak dia dalam filem Adnan Sempit. Aku rasa kalau watak Sam itu diberi skrip yang lebih lawak, lebih santai, tak mustahil filem Ngangkung akan jadi lebih menarik. Jalan ceritanya juga patut diberikan 'twist' agar penonton lebih ternanti-nanti apa yang akan terjadi seterusnya. Tapi mungkin juga aku terlalu letak harapan tinggi kot kat filem nie.

Untuk filem Hantu Kak Limah pula, kawan sebilik aku pergi menonton semalam dan 'review' daripada dia tak seperti yang diharapkan. Mungkin filem tersebut tak sampai seperti yang kita harapkan. Satu faktor yang menyebabkan sedemikian rupa mungkin kerana terlalu lama menunggu untuk menonton filem Hantu Kak Limah. Aku sendiri belum menontonnya jadi mungkin hanya berpeluang menontonnya bila dah dapat download filem tersebut. Tayangan untuk filem ini rasanya dah tamat. Melepas sudah tapi sekurang-kurangnya apabila tengok depan laptop tak akan rasa kecewa sangat berbanding tengok di pawagam. Betul tak?

Semalam juga, selepas kecewa tonton Ngangkung, aku layan Dinner for Schmuck. Steve Carrel dan Paul Rudd. Filem ini memang best. Skrip best. Lawak klasik. Jalan cerita sempoi. Takde lawak yang melampau-lampau. Banyak pengajaran yang boleh diambil. Secara ringkasnya aku boleh cakap, bila tengok filem dinner for schmuck nie, aku lagi terhibur berbanding tengok filem Ngangkung. Aku cadangkan kepada sesiapa yang nak bersantai di malam hari, sila tengok filem Dinner for schmuck . Memang tak akan rugi. Berbaloi lagi.

Sekian untuk sekarang. Hujan sudah turun maka perut pun menjadi lapar.

4 comments:

  1. dekat mana nk download kak limah??

    ReplyDelete
  2. ngangkung ada point, kelakar and berisi...
    HKL bley wat release tension....

    ReplyDelete
  3. mcm hebat je ko nie...g r jd director

    ReplyDelete

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share