Sunday, January 9, 2011

Malam Anugerah Juara Lagu Stadium Putra..bagi kat Faizal Tahir lah


Malam nie aku tengok final Juara Lagu. Dan malam nie final juara lagu berlangsung di Stadium Putra Bukit Jalil. Daripada yang aku tengok kat dalam tv nie, memang padat lah stadium tue dipenuhi peminat-peminat juara lagu. Sejujurnya, aku dah lama tak layan anugerah juara lagu nie. Seingat aku la, anugerah juara lagu yang terakhir aku tengok adalah apabila Flop Poppy menang. Agak-agak tahun berapa tue ek? Aku sendiri pun dah tak ingat.

Sebenarnya, malam nie aku pun takde hati pun nak tengok anugerah juara lagu. Tapi disebabkan Astro bias sebab tak tunjuk game Inter maka aku pun tengok je lah anugerah juara lagu kat TV3 sekarang nie. Ini pun tengok sebab game Manchester United lawan Liverpool tengah rehat. Bukan nak kata aku tak suka pada industri seni negara kita. Aku suka. Malah aku puji. Aku tak nafikan ramai penyanyi negara kita yang bagus-bagus.Cuma yang tak bagusnya mungkin kisah celebriti negara kita nie di luar. Tengok lah dah berapa banyak kes cerai-berai, rampas suami , isteri orang lain. Belum lagi sentuh kes tipu menipu. Tapi nak buat macam mana kan, artis-artis tue pun manusia biasa. Dah memang lumrah manusia la kan. Media negara kita je yang kadang-kadang terlebih expose bila ada kes melibatkan celebriti negara kita.

Dalam bab anugerah juara lagu nie pula,seperti kebanyakan majlis anugerah apa-apa kat negara kita, terlalu formal sangat. Macam malam nie lah. Barisan jemputan yang hadir dan peminat yang datang tengok kat stadium tue ditempatkan dalam suasana yang tersangat formal. Boleh nampak apabila FBI atau cheryl buat lawak apa-apa macam tak ade respon. Kesian lah kan. Sepatutnya floor manager cuba suaikan malam anugerah tue bagi lebih 'hidup'. Takkan takleh fikir kot kan. Ini tak, tepuk tangan pun slow-slow je. Kalau pengacara tak pandai kawal majlis memang senyap sunyi la majlis kat negara kita nie. Malam anugerah juara lagu nie pula boleh dianggap antara malam anugerah yang paling 'top' kat negara kita nie.

Apa pun jom kita layan dan tengok siapa yang menang malam nie. Aku baru dapat tengok faizal tahir je tadi. Dari persembahan tue macam dah boleh menang. Tapi aku tak tau la artis lain buat persembahan macam mana kan. Apa pun kita kritik lain kali bab siapa yang menang dan siapa yang kalah.

6 comments:

  1. best gak FT buat persembahan td ;)

    ReplyDelete
  2. penyokong kuat FT -----> http://www.sisiberbeza.com/

    ReplyDelete
  3. dop2! ana rafali mene...aku ingat faizal tahir jugop tadi tp maybe sbb dh byk x dyo mene kot ajl bagi kat org baru...tp xaci r gituu sbb penyanyi laen sedap lagi...

    tapi, xbest sgt pun AJL tahun nie...xmeriah sgt mcm last year.. =(

    ReplyDelete
  4. Akhirnya kemenangan mutlak milik Ana Raffali. :)

    ReplyDelete
  5. malangnya,FT x menangggg.frust giloooo.

    ReplyDelete

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share