Thursday, January 20, 2011

Nak muhasabah? dah terlambat pun

Tak ngantuk. Layan inter je lah. Senyum sudah. Simpan sorang-sorang sudah. Pendam dalam-dalam. Lama-lama hilang lah kan. Takpe. Tak mintak ape-ape dah lepas nie. Terima kasih semua yang kasihan kepada aku. Dah lama gak kan aku duk makan kasihan orang je. Tapi boleh ke aku nak gelak? Gelak kat diri sendiri je

Ek eleh..hilang laptop je pun.Orang lain hilang gak

betul dah kata adik aku. loklag.Cuai. Kalau aku ada abang macam aku nie, aku memang akan malu gile kot. Aku hilang malam nie bukan sekadar laptop. More than that.
Satu lagi.Sori lah esok ye. HP aku takde bateri dah. Charger hilang kan.Orang kate setiap benda tue ada hikmah dia kan. Hikmah dia, jangan byk sangat berderat.huhu. Jangan cuai. Jangan take for granted barang yang kita ada. Hikmah dia duduk dalam bilik sudah. Jaga barang elok-elok.Pesanan kat orang lain.Jagalah laptop anda baik-baik ye. Jangan tinggal dalam kete walaupun seketika.

History hidup aku nie orang tengok macam aku tak ambil berat setiap benda. Memang pun. Aku duk pk gak. Bila cakap skit mula sentap.Jadi simpan sudah.Lali dah.

Terima kasih ye kepada semua. Aku tahu semua ambil berat kepada aku. Masalahnya, aku nie yang tak pandai ambil berat pada diri sendiri.

Lepas nie macam mana? Boleh hidup. Tak susah. Go on je lah. Sakit ke susah ke seksa ke, go on sudah. Hidup bagi aku nie bukan untuk aku. Dan kejadian malam nie membuktikan lagi bahawa aku takkan pernah maafkan diri aku. Sejak kuar utp lagi.

Sekian dan selamat pagi. Esok hp ada bateri lagi dan kena jawab macam-macam. Tadah je lah.

Maaf ma, aboh.

p/s..sabar sudah kan.nak marah-marah pun last skali tuhan jugak tentukan semua nie. Aku pun tuhan yang cipta.  Kalau aku yang salah, dan memang aku yang salah pun, bila selidiki balik, tuhan juga yang buat aku macam nie.Jadi kesimpulannya, nak marahkan tuhan? Gila ke ape nak persoalkan takdir. Bukan boleh pusing waktu pun. Kalau boleh pusing waktu, aku tak nak susahkan sape-sape.Pusing balik waktu ke waktu aku mula-mula masuk utp. Sebab semua masalah bermula bila aku masuk utp.Sape yang nak masuk utp? Aku juga jadi semuanya berpunca dari aku.Ok.noktah.lepas nie cukuplah cakap pasal nie. Banyak benda lain lagi leh citer. Masalah negara ke, air ke, Palestin ke.hahaha

3 comments:

  1. sabar yer di atas ujian yg diberi.. ada hikmah bg setiap ape yg berlaku.. ape kater ceriakan balik mood dgn jwb soalan ~

    MEh dtg blog Gk ~http://sitiaishahceritera.blogspot.com/2011/01/dia-tnye-gadis-kecil-jawab.html

    ReplyDelete
  2. palie,katne kedai ikan bakar hok mu oyak tue?area melaka erk?area ane?next week ak nk ke melaka..leh usyar skali.,.hhihi

    ReplyDelete
  3. insyaAllah ada hkmah d sblik...
    ingat Allah tak jadikan sesatu dengan sia-sia!!

    ReplyDelete

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share