Sunday, January 9, 2011

Sakit malam pertama

Perkahwinan memang bes

Ada sepasang pengantin baru berada di kamar pengantin, di malam pertama. Pada tengah malam itu, tiba-tiba isterinya mengerang, "Adoi.. Sakitnya bang... ! Macam mana ni bang..?"

Suaminya lantas menenangkan isterinya, "Jangan nangis Sayang.. Nanti emak ayah dengar.. Mereka mungkin belum tidur lagi tu.." Kebetulan bilik mertua hanya bersebelahan kamar tidur pengantin.

Tapi kerana tidak dapat menahan sakit, isterinya tambah kuat mengerang. Mahu tidak mahu, si suami pun berkata, kali ini kuat sedikit suaranya: "Sabar Sayang! Tahan saja.. Esok baru cabut."


Sejak dari tadi si mertua lelaki masih belum tidur. Dia memang terdengar anak perempuannya mengerang, tadi dia tidak peduli, biasalah malam pengantin, fikirnya. Tapi kali ini dia sudah hilang sabar. Dia bangun, pergi ke bilik sebelah lantas menendang pintu kamar pengantin.

Dengan rasa geram bapa mertua berteriak: "Ni apa kena ni? Tak faham ke? Anak aku boleh mati kalau besok baru kau nak cabut! CABUT SEKARANG JUGA!"

Terkejut besarlah kedua pengantin tu. Sambil tersipu-sipu pengantin perempuan pun berkata kepada ayahnya: "Abah, takkan sakit gigi pun boleh mati.. Lagipun manalah ada Klinik Gigi yang buka 24 jam?".


p/s..mesti duk fikir yang biru-biru je ..hahaha.sekadar cerita lawak ringkas di tengah malam hujung minggu

13 comments:

  1. LOL

    http://namasayazaira.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. huhu..
    x de pk biru2 ye..
    dh agk dh..
    hehehe
    =D

    ReplyDelete
  3. adakah bapak mertuanya harus di tampo?

    ReplyDelete
  4. Hahaha, aku bc mula2 dh pk bukan2. hhaa

    ReplyDelete
  5. iamzulfadli - aku dah click doh blog mu

    zaira - hehe.sudah follow

    hana - haha.betul ke dah pk nie

    Zulfikar Hazri - seharusnya kot.hahaha

    Kong - Si - tue psl.mmg haru la malam pertama

    sayabukanSAMDOL - haha.sudah pasti pk yang seharusnya terjadi pada malam pertama kan.hahah

    analia buyani - hahaha.betul la pk biru.mana nak tau gigi sakit kebetulan ngan malam pertama tue

    ReplyDelete
  6. biru terus jadi putih bila baca "Sabar Sayang! Tahan saja.. Esok baru cabut." ~ ahaks.. lol

    ReplyDelete
  7. manalah tahan nak letak lama2 kat situ...ahaksss

    ReplyDelete

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share