Sunday, February 6, 2011

Bila malas menjelma.

Malas.Satu perkara yang aku rasakan sudah jadi semacam penyakit kepada manusia. Kalau malas, semua perkara tak menjadi. Ada tak sesiapa yang hidup kat muka bumi nie tak pernah rasa malas? Memang sangat mustahil kalau manusia tidak merasa malas.

Gambar-gambar di bawah nie rangkuman perbuatan malas kat dunia nie.(kredit kpd blogger nie)

bila dah malas nak guna kaki.

bila malas nak alihkan bangkai

bila malas nak minum..suruh anak terus

bila malas nak beratur kat JPJ.sambung 3 ribu tahun terus.

bila malas nak berasak kat pejabat pos

bila malas nak guna tangan.

bila malas nak pakai helmet.rembat tong cat jadi

bila malas nak berdiri padahal tak ramai pun

bila malas nak mandi waktu pagi, kuar pakai pijama terus

bila malas nak buang sampah.letak tepi sudah

bila malas nak bertugas.sambil duduk je


bila malas nak teman anjing.naik kereta jadi

begitu la serba sedikit perihal malas nie.Kalau kita selalu ikutkan perangai malas, semua benda tak menjadi.Jadi kurangkan malas, tingkatkan kerajinan (berpesan pada diri sendiri juga)

2 comments:

  1. malampau giler....

    baloq liat...

    ReplyDelete
  2. sayang..u still single ke???i nak no u boleh???i sunyi laaa...

    ReplyDelete

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share