Monday, March 28, 2011

Cinta tak pernah salah

Banyak orang kata, cinta tue tak salah.Yang selalu salahnya adalah benda-benda lain yang berkaitan dengan cinta tue yang salah. Bercinta tak salah. Tue lumrah manusia. Tapi, kalau bercinta masa sekolah, agak salah sebab masih budak-budak. Bercinta dengan ramai orang juga salah meskipun lelaki tuhan bagi, kalau yang mampu, bukan dari segi kewangan semata-mata, untuk beristeri 4. Bercinta dengan isteri atau suami orang juga salah sebabnya takut kita meruntuhkan rumahtangga diorang. Bercinta dengan kekasih atau tunang orang pun salah jugak, sama seperti yang diatas. Bercinta sebab nak dapat harta pun salah.Bercinta sebab kasihan memang tersangat salah. Kalau bercinta sebab nak dapat ilmu memang tak salah. Hanya ada satu je cinta yang tak pernah salah, bercinta kerana dan demi Allah. Yang ini, cinta dunia dan akhirat.Pendek kata, cinta nie ada salah ada betul. Terserah kepada minda nak tafsirkan macam mana. Kalau badan dan minda kata betul, walaupun salah, akhirnya jadi betul juga.Kalau dah badan dan minda kata salah, walaupun betul, akhirnya jadi salah juga.Cinta indah tapi yang indah nie lagi indah kalau berterusan indah. Nak jadi selalu indah nie susah. Lagi lidah bleh tergigit kan tapi kalau tak pandai jaga, asyik tergigit sakit jugak. Cinta nie macam tetingkap kepada dunia. Kita tak sedar masa bila dia tutup, masa bila dia buka. Bukan sekadar dapat tengok dengan mata hitam, tapi mata hati juga. Jadi , semua orang perlu cinta, tak kira salah, atau betul.Masing-masing belajar sendiri sakit dan indahnya.

Nidji – Airin

ironi dalam hidupku
aku pikiranku
wang hanyalah kertas
aku orang yang bebas
cantikku kau jerat aku
apalah daya hatiku
membeli cinta untukmu
saat ku tak mampu
*) bukan aku tak cinta
tapi aku tak mampu
(airin..2x)
jalan kita berbeda
jangan salahkan aku
(airin..2x)
Airin…2x
andaikan aku bisa
andaikan aku mampu
merubah jalan hidupku
untuk bersamamu
wanita tolonglah aku
berikan aku cahaya
tunjukkan jalan terangmu
yang tidak butakan aku
back to *)
ooo.. airin…4x
airin aku takkan pernah mampu
untuk mencintai
airin aku takkan pernah mampu
untuk mencintaimu..

1 comment:

  1. setuju sangat! paling ditakuti, if bercinta bagai nak rak dengan orang lain tapi akhirnya hidup bersama dengan orang lain. perrggh!

    ReplyDelete

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share