Tuesday, May 3, 2011

Bermula lah cuti

Hari ini dah masuk 3 hari ke dalam bulan Mei.Hari ini dah masuk hari ke 4 aku memulakan cuti semester yang panjang. Hari ini dah mula rasa bosan apabila duduk kat rumah, tiada benda nak dibuat. Hari ini sudah mula mahu mencari kerja. Hari ini KB masih lagi panas macam sebelum-sebelum ini. Hari ini, berkira mahu tidur awal sebab El Classico yang terakhir bagi musim ini akan berlangsung awal pagi nanti.Hari ini....

Blog ini jika dilihat sejak sebulan kebelakangan ini kurang nukilan terbaru.InsyaAllah, selama cuti ini nanti, blog ini akan kembali aktif seperti sebelum ini.Rasanya,blog ini juga akan dilakukan sedikit perubahan.

Dalam bercakap mengenai kerja sementara, aku rasa bermula dengan minggu ini, ramai budak-budak u akan mula mencari kerja kosong dalam mengisi masa lapang cuti semester 4 bulan ini nanti. Jadi, pasti ramai yang akan gembira kerana mereka tak perlu bayar mahal sangat kepada pekerja sementara seperti budak u macam aku nie. Tapi, dalam mencari kerja sementara, aku bukanlah mahu mengatakan aku sangat cerewet dalam mencari kerja, aku akui aku bukanlah pandai sangat nak bercakap mengenai kerja nie tapi yang aku tahu, dalam kita mencari kerja sementara, jangan sekadar tangkap muat je, semua kerja pun rembat kan.

Apa-apapun, selamat mencari kerja kepada semua.

1 comment:

  1. nak kerja sementara tak?
    jaga kanak2.. akak tak keje, tapi perlukan pembantu utk jaga anak2. kalau berminat emel akak ya.

    odniesta at yahoo dot com

    ReplyDelete

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share