Tuesday, May 31, 2011

Nora Elena

Sejujurnya, aku memang kurang amat tonton drama Melayu.Lebih-lebih lagi slot-slot drama yang ada kat tv.Bukan apa, media negara kita nie banyak siar drama-drama luar negara.Dulu dari venezuela, philipines la, thailand la, korea la, indonesia tue takyah cakap la kan.Daripada feedback yang aku korek daripada peminat-peminat drama-drama luar negara nie, intipati utama yang ada pasti pasal cinta, kemudian ada main tarik tali sedikit sebanyak, pastu ada pulak kaitan keluarga.Yang tue yang jadi panjang gila satu-satu drama tue.Satu lagi alasan aku tak tonton drama sebab masa dia selalunya main tengah hari.Memang waktu tue paling afdal untuk tidur.Tapi memandangkan sekarang nie aku selalu kerja tengah hari, semasa duk termenung kat kaunter, jadi aku isi la juga masa aku dengan tengok drama yang ada kat tv3.Dalam masa 2,3 minggu nie dah boleh tangkap la sket2 drama yang ada kat tv tue.Yang aku paling ingat sekarang nie Nora Elena.Drama nie orang kata adaptasi dari novel.Kalau novel jalan cerita dia memang best la kan tapi bila nak terjemah dalam drama tue macam susah sket la.Tapi yang aku boleh kata drama nie agak best.Mungkin sebab pelakon wanita dia cun kot.Aku sampai sekarang pun tak tau nama apa dia tue sebenarnya.Dan dalam drama nie baru aku kenal bahawa dia nie sebenarnya pelakon drama.Nak kata dia nie lawa sangat-sangat, ramai akan kata pelakon-pelakon lain lagi lawa.Nak kata dia power, aku rasa ada lagi orang yang lagi power.Tapi aku rasa pelakon nie memang masuk dengan watak dalam Nora Elena nie.Aku pun tak tau aura apa yang dia ada.Kalau pelakon lelaki tue aku kenal la Aaron Aziz.Yang lain-lain tue macam familiar muka tapi tak tau nama.


Okay, tue drama yang Melayu.Pastu aku rasa petang-petang kalau tak silap aku, drama Nur Kasih disiarkan kembali.Aku sebelum nie tak tau pun pasal Nur Kasih tapi bulan puasa tahun lepas, rumah sewa member aku tiap-tiap pagi lepas sahur mesti diorang layan drama nie so aku yang tumpang tidur situ lama-lama jadi tau la serba sedikit drama tue.
Yang drama luar negara pula, sebelum nie staff kat tempat kerja aku tue minat gila dengan drama marimar.Laki n pompuan sama naik.Yang laki sebab nak tengok pelakon indon yang cun gila.Yang pompuan sebab suka tengok citer-citer cinta pelakon hensem.Tapi aku duk tengok, drama indon nie mesti banyak je scene suspens yang tak kena tempat dan mesti banyak scene speechless dengan reaksi muka macam baru jumpa UFO dan nak marah kat bini atau suami.2 minit tak cakap apa-apa tapi duk pandang, tatap muka masing-masing.Memang tak faham betul.Hari nie pulak, drama indon yang ada kuda boleh cakap kena sihir pastu ahli sihir naik penyapu terbang.Memang mengarut kalah Hollywood.
Okey lah, sekian dulu coretan drama kat tv negara kita.Sebenarnya aku nak cerita pasal Smallville.tapi nampaknya tertangguh lagi.Lain kali saja.Mahu tidur esok kena bangun awal...

p/s-nanti bagitau aku siapa nama pelakon utama Nora Elena ye.agak-agak umur berapa ek?

4 comments:

  1. nama pelakon nora elena siti saleha.adik sam bunkface.umo baru 20 tahun tu..
    anyway, sy pn suka cite nora elena.kul 7 mesti tgok.
    heheh

    ReplyDelete
  2. sy tak sabar nak tau pasal kesudahan cite nie...maka saya ngah baca cerita KASIH YANG SUCI kat novel online....huhuuuuu...asal la lambat tau cite nie sebenarnye nove...akan ku habiskan malam nie...bersengkang mata depan Laptop baca novel..hahaha...terbaik

    ReplyDelete
  3. Marimar best sbb pelakon dia mmg hensem n cantik. Tp skrg dh xleh layan cite 2,huhuhu. Tp cite dia lbih straight forword b'bnding cite indon.

    ReplyDelete
  4. aku pun suke cite Nora Elena nie..tp cite die kui 7.waktu yg dop sesuai nok tgk..so selalu terlepas..huhu.

    ReplyDelete

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share