Thursday, July 28, 2011

Kalah jangan naik selat tebrau

 Malam nie skuad bawah Datuk Rajagopal akan meneruskan misi dalam saingan kelayakan Piala Dunia 2014.Malam nie skuad negara sekurang-kurangnya perlu cari 2 gol dan tidak melepaskan gol yang banyak untuk melayakkan diri ke pusingan seterusnya. Dikhabarkan sudah 85000 tiket dijual untuk perlawanan malam ini. Rajagopal sudah tiada alasan lagi untuk memberikan persembahan yang menarik kepada rakyat negara ini.Aidil Zaquan dikatakan dapat bermain. Mungkin satu kepincangan adalah ketiadaan Safiq Rahim tapi aku rasa masih ramai lagi pemain tengah yang lain yang mampu bermain di tempat Safiq Rahim. Kalau kita tengok dalam perlawanan sebelum ini, Malaysia mampu menjaringkan 2 gol selepas Safiq keluar, jadi bukan satu masalah besar.Sokongan peminat sudah ada. Malam ini Bukit Jalil akan bergema dengan laungan Malaysia. Kalau PM kita nie betul-betul patriotik, takkan tak boleh datang ke stadium malam ini, bawak la sekali Rosmah tue, boleh tayang cincin kat satu stadium.Kalau masa Final Champions League Najib boleh tengok dan sokong Man Utd, takkan untuk Malaysia tak boleh. Kalau PM dan sekutu-sekutunya datang serta DYMM Agung bersama Sultan Bola turut saksikan perlawanan malam ini, aku rasa lagi bersemangat para pemain untuk mencari kemenangan dan tidak mahu tewas kepada jiran kita nie. Orang besar-besar selalu suruh rakyat bawah-bawah nie bagi sokongan kepada negara, sekarang rakyat bawahan dah beli tiket yang mahal untuk bagi sokongan kepada skuad negara, sekarang orang atasan pula kena bagi sokongan yang sama.Malam ini sama-sama kita nyanyikan lagu Negara ku dengan sekuat hati.

p/s...Bola pun bola jugak kan, sedar tak sedar lagi beberapa hari dah nak masuk bulan ramadhan kita nie. Bersama lah kita bersiap.

2 comments:

  1. semoga malaysia menang malam ni . auummm ..hehe

    selamat berpuasa :)

    ReplyDelete
  2. arrayah.info - Kebencian Kaum Kafir Terhadap Islam Hingga Ke Padang Bola

    ReplyDelete

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share