Friday, July 1, 2011

Masuk Julai

Hari nie dah genap setengah tahun bagi 2011.Lagi 6 bulan masuk tahun 2012. Kalau ikut kalendar kaum Mayan, 2012 adalah kiamat.tue pun mengikut filem 2012 la.tengok boleh tapi percaya jangan. Apa yang kita dah dapat sepanjang 6 bulan tahun ini?
Aku rasa semua orang pasti akan merasakan perubahan bagi 6 bulan nie, bukan satu tempoh yang sekejap kan.Sekarang baru masuk bulan 7, lagi sebulan dah nak puasa, lepas tue raya pulak. Memang sekarang nie sekejap je masa gerak kan. Bulan 7 nie ada  peristiwa-peristiwa yang ditunggu-tunggu orang ramai.
  1. 2 Julai Taiwan lawan Malaysia- perlawanan kedua pusingan kelayakan Piala Dunia 2014- yang nie semua peminat Harimau Malaya tunggu.
  2. 6 Julai - perlawanan terakhir Liga Super 2011.Perlawanan tumpuan Sabah vs Kelantan dan Perak vs Selangor.Kelantan perlu seri untuk mengesahkan juara liga.-perlawanan nie pasti ditunggu-tunggu oleh semua peminat Red Warrior.(Kelantan menang liga , aku akan 'framekan' kaca mana-mana baju red warrior.Buat kenangan abadi.hehe)
  3. 9 Julai - Himpunan Bersih di KL.Yang nie aku rasa tak perlu cakap lah kan. Semua orang dah tahu sebab media kuat hebohkan sekarang. Sesiapa yang tak tahu pasal benda nie, maknanya dia duduk dalam gua yang tak ada radio atau tv dan juga internet.Satu negara menantikan apa yang akan terjadi pada tarikh nie.
  4. 2-25 Julai - Copa Amerika di Argentina.Yang nie mungkin bagi peminat bola sepak saja kot.Pagi esok dah bermula perlawanan pertama. Selalunya Copa Amerika main waktu pagi jadi amat baiklah bagi peminat bola kerana tak perlu berjaga malam sebaliknya perlu bangun awal.Nak tengok skil-skil bola Amerika Selatan? Layan Copa Amerika. Brazil atau Argentina yang akan jadi juara?
  5. Perakhiran Telenovela Marimar.yang nie aku tak pasti tarikh tepat dia dan mungkin juga kisah nie diheret masuk bulan 8.Aku sendiri tak pasti.Aku baru tahu rupanya Marimar nie sudah disiarkan pada tahun 2008 lagi. Aku sendiri tak tahu kenapa aku boleh tengok cerita Marimar nieh.Kenapa ek?
  6. Pengakhiran Drama Anissa..sama macam yang diatas.Harapnya dapat habis la bulan nie kan, jangan pula diheret masuk bulan 8, bulan ramadhan tue sebelah malam orang nak terawih.Aku pun tak tahu kenapa aku boleh tengok drama nie.
  7. Keputusan Pilihanraya di Thailand - sekarang nie adik Thaksin yang masuk pula kat Bangkok jadi orang cakap mungkin pergolakan politik sekali lagi akan melanda Bangkok.Yang nie semua orang amek peduli sebabnya sebagai negara jiran, kita akan tetap terasa tempiasnya daripada ketidakstabilan politik di Thailand.Kalau duk gaduh kat sana, susah la nak makan beras siam dan nak cari jersey untuk musim baru bola sepak eropah nanti.
Aku rasa setakat itu dululah. Sekarang perlu bersiap-siap nak menjadi jaga di hotel pula malam nie.

No comments:

Post a Comment

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share