Sunday, August 7, 2011

Tunggu waktu Berbuka

Lagi sejam setengah mahu berbuka, hendak lelapkan mata macam dah tak boleh, dengan cuaca yang amat panas sekarang nie, tidur pun tak selesa. Semalam selesai sudah aku berkerja di hotel.Lebih kurang 2 bulan lebih aku kerja.Gaji? average gaji kat KB je.Simpanan duit gaji? tarak..haha.gaji aku habis makan, isi minyak kete. Kalau orang lain ada juga hasil kan, hp baru ke, baju atau pakaian baru ke, aku? Duit gaji sekadar boleh guna untuk makan hari-hari. Bagi aku, cukup untuk makan, leh beli baju sehelai dua, dapat isi minyak kereta, ok lah tue, lagipun nama kerja part time pun kan.Aku tak kejar apa-apa pun.Untuk kerja part time nie, kalau aku betul-betul mahu cari kerja yang dapat duit banyak, dah tentu aku usahakan juga cari kerja kat KL, tapi bagi aku, kerja part time nie yang lebih penting adalah untuk kumpul pengalaman. Pengalaman tue lagi penting dan lebih berguna untuk masa depan nanti. Aku tak tau masa depan nanti macam mana kan tapi pengalaman yang diraih akan dapat digunakan sepanjang hayat nanti.Duit nie sekejap je, dapat RM50 petang nie, tak sampai malam nanti dah akan habis.
Ok, cukup pasal tue.Malam nie perlawanan Derby Manchester akan berlangsung. Nasib baik time dia selepas terawih. Kalau tak, mesti ramai peminat manchester terpaksa solat terawih singkat.Malam semalam Inter lawan AC Milan.Malangnya tiada siaran langsung dan inter pula kalah 2-1.FYI, Inter sebenarnya berdepan masalah sejak 2 tahun nie, selepas Mourinho keluar.Asal tukar coach je mesti kena adaptasi dengan sistem dan taktik baru.Musim baru ini jurulatih baru pula,jadi terpaksa la pula sesuaikan diri para pemain. Aku terima kekalahan awal musim nie.Tapi diharapkan nanti dalam liga, Inter dapat memperbaiki segala kelemahan yang ada dan nanti dapat rampas kembali Liga dari AC Milan.Malam semalam juga Selangor lawan Malaysia.Kesian skuad Rajagopal, hendak buat perlawanan persahabatan tapi takde negara pun yang sudi.Oman pun last-last minit batalkan perlawanan. Akhirnya terpaksa lawan dengan skuad yang dapat tempat ke 3 dalam liga super. Dengan Selangor pun boleh kalah lagi.Aku sendiri dah kurang faham dah dengan skuad Rajagopal nie.Bukannya apa, kesian kat peminat Harimau Malaya yang sentiasa mengharapkan persembahan yang terbaik daripada skuad negara. Dalam Hitz.Fm pun selalu main lagi harimau malaya, tapi macam mana skuad negara nak maju kalau dengan skuad negeri pun boleh kalah? tambahan lagi, skuad negara sepatutnya buat persiapan dengan pasukan yang lebih hebat.
Sehubungan dengan bola sepak juga, undian Piala Malaysia dah berlangsung jumaat lepas.Kelantan akan bermain dalam kumpulan C bersama dengan felda united, Sarawak dan Johor FC. Kalau dilihat pada rekod sebelum ini, Kelantan boleh menempah tiket ke suku akhir dengan mudah. Tapi, Datuk karathu ada menyuarakan kebimbangan skuad Kelantan tidak akan berada dalam prestasi yang kemuncak kerana kehilangan beberapa pemain utama. Apek dan Izuan akan bermain dengan skuad Olimpik, Mat Yo masih cedera dan tak tahu dapat sembuh atau tidak.5 orang lagi menjalani latihan dengan skuad negara. Jadi masa bila skuad kelantan akan dapat bermain bersama?Diharapkan  Datuk Karathu dapat merencanakan satu strategi yang berkesan untuk menangani masalah ini. Seluruh peminat Red Warrior berharap agar Kelantan dapat mempertahankan Piala Malaysia.
Sekian dulu untuk petang ini.Malam ini jom make colek sambil layan Derby Manchester.

1 comment:

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share