Thursday, October 13, 2011

Baju dan basuh


Dah dekat seminggu mesin pengering kat blok aku nie buat hal.Ada orang cakap, plug kat mesin tue rosak, kalau pasang, satu blok nie akan blackout. Ada pulak orang cakap, duit syiling kat mesin tue dah tersumbat jadi memang tak bleh nak sumbat dah . Yang mana satu betul aku pun tak tau. Sekarang nie menjadi dilema lah bagi aku. Nak basuh baju tapi takde mesin pengering tue satu masalah jugak. Sebabnya, UPM nie universiti yang terbaik.UPM mana nak sediakan ampaian untuk semua pelajar. Ampaian yang ada pun sekadar cukup untuk keringkan boxer-boxer je. Yang pihak pengurusan pun aku tak paham jugak. Boleh dikatakan banyak gila masalah semester nie. Padahal baru sebulan lebih tapi banyak gila sungutan daripada para pelajar merangkap penginap kolej nie. Bab makanan, cafe, harga makanan, bas, elektrik, air lagi. Air semua tahu kan keperluan asas manusia tapi boleh pulak bekalan air kat selalu tersangkut. Agaknya UPM tak bayar bil air kot. Bab elektrik tok sah cakap la kan. Tiap-tiap malam black out. Orang pasang heater, blackout. Orang pasang peti ais, black out. Ya, memang la salah bawak peralatan elektrik yang disebut tadi tue tapi kalau tak bawak, nak harapkan watercooler? ntah bila la dia tukar tapisan watercooler tue.
Ok, berbalik kepada baju aku tadi. Sekarang nie tengah fikirkan lagi macam mana. Basuh sendiri adalah pilihan yang baik jugak tapi masalahnya nak sidai di mana. takkan nak buat ampaian dalam bilik nie. Macam rumah setinggan la pulak kan jadinya. Nak dobi? aku sebenarnya ada sejarah hitam dengan dobi nie. Dulu pernah aku hantar dobi tapi bila ambil pakaian balik, ada sehelai baju aku hilang. Baju inter pulak tue.Memang la tak mahal mana tapi tetap jugak baju kan. Pergi la report tapi boleh pulak kedai dobi tue cakap diorang tak tau pergi mana, dan diorang tak nak bertanggungjawap. Macam bodoh gila perkhidmatan kedai macam tue. Lepas tue memang aku dah tak mahu dobi. Kat kawasan kolej aku nie ada dobi baru bukak, tapi tak pasti lah macam mana service yang dia bagi. Aku bukannya jenis cerewet mana tapi ya lah kan, alang-alang guna perkhidmatan dobi, kita mahulah yang setimpal dengan apa yang kita bayar. Dilema baju dan basuh nie nampak gaya akan berterusan sampai malam nie. Last choice? tunggu minggu depan balik KB.haha

p/s..mahu basuh jersey Kelate.Malam esok mau pakai tengok perlawanan kedua Kelantan vs Terengganu

1 comment:

  1. tak yah basuh der...

    selamba je ulang pakai hehehe

    ReplyDelete

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share