Saturday, November 5, 2011

Komuter ke LCCT

Bagai nak gila berebut naik komuter.Aku ingatkan hari nie orang dah balik kg semua boleh la rilek2, santai2 naik komuter tapi rupanya tak. Aku tengok tadi dalam 10 orang yang duk tunggu komuter, 5 orang bukanlah rakyat Malaysia. Bila masuk dalam coach lagi sial jadinya. Semua duk bertumpu kat pintu.Akal letak kat kepala lutut gamaknya.Pastu bau sorang-sorang memang harum bau stokin lagi.Tapi nak buat macam mana kan, tahan je lah.Dan boleh dikatakan hanya ada seorang Melayu daripada setiap 10 orang yang ada dalam tren komuter petang nie. Yang lain bangsa dan warganegara yang lain. Yang Melayu semuanya dah balik kg. Yang india dan Cina pulak time nie la sibuk nak pergi Midvalley.Siap bawak anak beranak berhimpit-himpit masuk komuter.Yang indon dan nepal, negro dan Iran aku pun tak paham diorang nak pergi mana weekend nie. Nak kata balik hari raya haji kat kg memang tak lojik lah lah. Tapi ramai jugak yang berenti kat KL Sentral. Sedang aku tunggu bas nak pergi LCCT, aku terdengar ada 2 orang mat indon nie tanya brother polis, "pak, bas ke Johor nya dimana?"
Dalam hati aku tergelak je.Sian plak kat indon tue.Takde orang gitau ke yang bas bukan adanya kat kl sentral tue. Maybe dia ingat KL sentral tue sentral jadi semua pengangkutan awam ada la kot.Brother polis tue siap bagi instructions lagi kat indon tue suh pergi pudu cari bas pegi Johor.
Sekarang aku dah sampai LCCT. Tiket sepatutnya malam nie tapi saja menggatal pergi awal melangu kat airport yang memang sedia maklum sentiasa ramai nie. Aku dah plan nak isi masa 3 jam nie. 1 jam surfing, 1 jam main game, 1 jam lagi membaca.hahaha.Ok tak?

No comments:

Post a Comment

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share