Saturday, November 5, 2011

Selamat pulang ke kampung


Pagi esok akan bergema takbir hari raya Aidiladha.Bagi orang pantai timur, hari raya aidil adha adalah lebih meriah berbanding aidil fitri. Disebabkan itu lah, sejak semalam, ramai yang berpusu-pusu pulang ke kampung halaman masing-masing sehingga menyebabkan kesesakan yang teruk di jalan raya yang menghala ke pantai timur. Ada beberapa kawan aku yang terpaksa ambil jalan yang jauh dengan melalui LPT untuk pulang ke Kelantan. Aku pula? masih lagi di Selangor. InsyaAllah malam nie akan bertolak dan sampai KB.
Pagi esok macam biasa rumah aku akan melakukan korban.Dan macam biasa, akan meriah sebab penuh orang. Yang lelaki dengan sembelih lembu, yang perempuan dengan memasak. Harapnya tahun ini cuaca elok dan boleh sembelih lembu tanpa banyak masalah.
Malam nie aku rasa kawan-kawan lama sekolah aku akan buat pertemuan macam biasa.Tapi aku tak pasti lagi aku sempat pergi ke tak. Kalau pergi pun mungkin lewat sedikit.
Hari raya pun macam tak raya mana kali nie, sebabnya minggu depan, habis cuti aidil adha nie banyak kerja yang menanti. Kerja yang bertangguh sebelum nie perlu dibereskan dan ditambah pula dengan kerja-kerja yang sedia menanti.Tapi macam biasa, take it slow.Yang membuatkan kerja bertangguh sejak 2,3 hari nie disebabkan FM.Ya, FM2012 dah keluar dan macam biasa, bila FM baru keluar, excited tue memang kuat lah nak main. Hadap laptop 4,5 jam duk tengok FM je lah kejenye. Sekarang nie tengah manage Kelantan dan Inter. Pasukan yang memang feveret untuk di manage kan. Mungkin selepas nie nak try Man City. Tengok gaya Man City macam budget takde limit, baru bes nak membeli pemain-pemain.
Ok, setakat itu dulu buat pagi nie. Petang nie dah kena keluar tunggu LRT atau Komuter. Malam nie terbang.Esok pagi jumpa di masjid semua.Selamat Hari Raya Aidil Adha

No comments:

Post a Comment

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share