Thursday, February 16, 2012

Kijang dan Bujang Senang

Yang kanan Presiden Kafa.Yang kiri Ketua Jurulatih Kelate.Yang tengah? Jurulatih dalam FM je
Krisis Kelantan nampaknya reda dah.Sebelum nie heboh pasal Butler dan TSAM berselisih faham.Tapi yang terbaru aku dengar, Butler nafi dia mahu letak jawatan.Dan setakat minit ini, TSAM takde pulak keluarkan status berkaitan dengan Butler. Mungkin ini semua penangan kalah kepada Selangor tempoh hari. Bagi aku, kekalahan tersebut bukanlah apa sangat. Man Utd kalah besar. Arsenal kalah besar jugak. City pernah kalah besar.Real kalah teruk dengan Barca tapi masih lagi terajui liga. Mana ada pasukan yang boleh tak kalah.Ini kan pula Kelantan.Kekalahan buat motivasi lebih tinggi untuk kejar kemenangan. Butler pun kata, perlawanan baru nie nasib je tak menjadi. Kelantan banyak serang.Biasa lah. Berkaitan dengan pemain import pula, setakat ini obinna je menjadi.Aku tengok pun semua pasukan kat Malaysia nie pemain import diorang seme bukan konsisten.Sama juga dengan Kelantan. Amik contoh effa dari NS.Tak score gol dah. Doe pun sama dari Ganu. Kubala takleh buat Perak menang dengan Lions.Alex james pula tenggelam dengan Hai O.Jadi sama je.Tak leh harap sangat jugak dari pemain import.Diorang semua perlu masa nak sesuaikan diri dengan taraf liga kita nie.

Okey berbalik kepada kelantan.Sabtu nie perlawanan pertama Piala FA akan bermula. Kelantan akan menanti kunjungan Sarawak. Butler vs Robert Alberts. Sarawak dilihat semakin meningkat dalam liga. Kelantan pasti mahu capai pencapaian musim lepas dengan sekali lagi masuk final di Bukit Jalil.Perlawanan sabtu ini medan terbaik bagi Kelantan.Kelantan akan turun dengan 2 misi. Satunya mahu catat kemenangan dalam perlawanan pertama Piala FA. Keduanya mahu tunjukkan kembali persembahan cemerlang untuk tangkis tohmahan orang ramai yang Kelantan dilanda krisis.Jadi sabtu ini sama-sama penuhi stadium sekali lagi.Yang tak dapat pergi, RTM ada buat siaran langsung.

GOMO KELATE GOMO

p/s..Cuti dah nak habis.Minggu depan dah berada di UPM.Last semester.Yang paling dinanti-nantikan sudah tiba.

No comments:

Post a Comment

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share