Tuesday, February 28, 2012

Sandiwara baru


Hari nie dah kuar khabar yang Peter Butler dah ditamatkan kontrak dengan serta merta. Esok mungkin berita nie akan jadi sah.Dan bermula lah kembali pencarian jurulatih baru untuk Kelantan. Liga Super belum lagi sampai pertengahan tapi Kelantan sudah perlu bermula dari awal kembali. Pencarian pemain import pun belum selesai lagi ditambah pula dengan pencarian untuk individu yang dapat mengisi kerusi panas RED Warriors nie.

Kelantan masuk bulan 3 nie banyak perlawanan yang penting dan sekarang tanpa jurulatih memang bertambah berliku la perjalanan Kelantan. Penyokong dan peminat Red Warrior sekarang tak tahu nak cakap ape. Bingung, pelik, kecewa, ada yang gembira, ada yang sedih, ada yang dah putus asa. Pemain lagi lah. Masuk jurulatih baru selepas ini, terpaksa sesuaikan dengan taktikal baru pulak.Tapi mungkin ada sesetengah pemain yang gembira, ada juga yang sedih.

Pemain-pemain yang dapat effect daripada ketiadaan Peter Butler

Indra, Farhan - dua pemain ini kalo dilihat memang menjadi anak emas Peter Butler. Tapi bila dah tiada mungkin selepas nie mereka perlu gandakan usaha nak masuk kesebelasan utama

Zamri ramli, nik shahrul azim - pemain muda yang selalu mendapat kepercayaan Butler walaupun persembahan yang mereka berikan tidak sebagus mana.

Zairul , Rizal, - mungkin lega sebab sebelum nie mereka kurang dapat tempat dalam pasukan

Chanturu dan Roya - sama situasi dengan diatas tapi beberapa perlawanan  sebelum nie macam dah dapat kepercayaan .selepas nie kena usaha dari bawah balik

Sekarang persoalan utama siapa yang akan ganti tempat Peter Butler...

Bojan Hodak...ada lesen A..ada pengalaman.tapi jawatan dia baru dilantik CEO Army..

Datuk Karathu....mungkin akan kembali.Situasi sama seperti tahun lepas .Bidan terjun.pengganti yang dipercayai dan ada kreditbiliti.

Shelby Singh..pandai cakap je dia nie...

Capello? mahal dan TSAM susah nak berinteraksi kot sebab dia nie pun jenis keras kepala jugak.

pencarian jurulatih bermula dan selepas nie akan banyak la khabar angin akan bertiup dari Kota Bharu..

No comments:

Post a Comment

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share