Saturday, May 26, 2012

Johor FC lawan Kelantan 26 Mei 2012

Malam ini, perlawanan tunggal Liga Super sebelum berehat seketika. Aku sendiri tak paham kenapa perlu rehat.Mungkin sebab ada perlawanan melibatkan pasukan negara rasanya. Tapi apa-apa pun, mujur jugak rehat, dapat bagi rehat kepada para pemain Kelantan yang sebelum ini memang tersangat padat jadual bola sepak. Aku rasakan pemain Kelantan sendiri masih lagi penat duk angkat piala FA tempoh hari, kemudian letih main air lawan Terengganu. Malam nie pulak kena gi JB lawan Johor FC. Dengar kata TMJ akan turun malam nie, nak tengok Johor FC sambil pasang-pasang niat nak pancing pemain Kelantan , tapi tue pun kena tunggu persetujuan Gabriel Batistuta yang sampai sekarang tak sampai-sampai lagi. Malam nie Kelantan ke JB dengan dua misi, satu nak habiskan perlawanan liga super dan berehat.Kedua nak dapatkan 3 mata, nak tunjukkan kat Singapura yang Kelantan mampu, dan boleh mengejar mereka. Mungkin Sundramorthy akan memasang telinga di tambak Johor menanti keputusan malam ini. Kalau kalah sekalipun Kelantan malam nie, masih banyak ruang untuk mengejar mata dengan Singapura. Dengan 6 perlawanan yang lebih, ada banyak peluang untuk memintas dan mengekalkan kejuaraan Liga Super. Satu persoalan bermain, ditakdirkan lah Kelantan kalah Liga Super kepada Singapura (dengan konspirasi FAM, Judi, Rasuah, atur perlawanan, pengadil), adakah Singapura akan wakili liga negara kita untuk saingan AFC dan sebagainya? atau FAM memang sanggup bagi Singapura asalkan Kelantan tidak menang? tapi orang kalau dah sanggup kan, macam-macam dia bagi..
Berbalik kepada perlawanan malam nie, Kelantan dibawah Bojan pasti akan turun barisan terkuat untuk terus mengutip mata dan mengekalkan rentak kemenangan.Mat Yo pasti akan diturunkan malam nie setelah berehat ketika melawan Terengganu tempoh hari. Farhan membuktikan bahawa dia penyerang yang berbisa di KB tempoh hari dan akan bergandingan dihadapan sementara Ghaddar dikatakan masih lagi di Lubnan mewakili pasukan negara. Barisan tengah seperti biasa, Shakir, Piya, Indra dan mungkin Chanturu. Pertahanan tidak akan berubah. Rizal dan Obinna di tengah sementara Subra masih lagi cedera. Farisham di kiri.Daudsu di kanan. Apek masih lagi kekal penjaga gol nombor satu di Kelantan dan juga mungkin di negara ini. Malam ini sama-sama saksikan Johor FC bertemu Kelantan di Stadium Pasir Gudang. GKG

No comments:

Post a Comment

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share