Wednesday, May 9, 2012

Pelajar pelik

Pelajar dalam universiti-universiti kat negara kita nie pelik...

pelajar akan awal kalau nak tengok filem-filem kat TGV atau GSC
tapi selalu akan lambat atau tak datang terus ke kelas

pelajar boleh tahan tak cakap sepanjang 2 jam lebih tengok filem Avengers
tapi kalau dalam kelas 1 jam, 3 minit je beri tumpuan kat pensyarah kat depan

pelajar akan tahan tak keluar pergi tandas kalau tengok filem 2, 3 jam
tapi dalam kelas 1 jam pun dua tiga kali pergi tandas

pelajar akan pakai baju cantik-cantik kalau nak berdating
tapi kalau ke kelas pakai ala kadar je malah kadang-kadang pakai baju nak tidur

pelajar rela habis banyak duit beli barang-barang kat supermarket
tapi kalau nak kena bayar nota kelas liat sangat

pelajar sanggup redah hujan, traffic jem kalau nak tengok bola atau sebagainya
tapi kalau pensyarah nak buat kelas gantian, ramai yang takde

pelajar sanggup buat persiapan awal-awal kalau nak balik rumah bercuti
tapi kalau nak hantar apa-apa tugasan, memang akan buat last-last minit

pelajar sanggup ponteng, buat ala kadar setiap peluang yang diberikan
tapi bila peluang dah takde ramai yang menangis, menyesal atas peluang yang ada

pelajar cepat berbangga dengan benda yang mereka belajar
tapi pelajar tak tau masa kerja tak semua benda masuk

No comments:

Post a Comment

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share