Saturday, July 21, 2012

Hari Merah

Hari pertama puasa.Mula-mula syukur diberikan nyawa lagi tahun ini untuk terus lagi dapat berpuasa.Diharapkan tahun ini lebih berkat daripada tahun-tahun yang sebelum nya. Tahun nie sekali lagi akan berpuasa di lembah klang.dan tahun nie juga lebih mencabar daripada tahun-tahun sebelumnya tapi apa-apa pun mampu untuk menghadapi semuanya.
Sedar tak sedar dah nak sebulan masuk alam pekerjaan.Alam realiti.sebelum nie terlalu lama dah aku ada dalam alam belajar.bila masuk alam pekerjaan nie memang betul-betul menguji ketahanan diri.Realiti nya semuanya tak indah macam yang kita harapkan dan impikan.Tapi itu lah yang akan mematangkan kita nanti.Jalan masih jauh lagi.Aku sedar tentang itu.Aku akan teruskan dan berharap masa depan sentiasa ada benda yang lagi baik daripada hari ini.
Bercakap juga mengenai dah bekerja, sudah sebulan meninggalkan alam belajar.bila tengok balik memang sekejap je rasa masa berlalu.pelbagai rasa dah telan tapi memang sekarang mengakui, alam belajar alam paling best sekali.Sekarang hanya tunggu mungkin sebulan lagi untuk terima surat dapat konvo.Result semester akhir tak keluar lagi dan tak hirau kan sangat.cukup sekadar tak jatuh banyak je.
Apa-apa pun selamat menunaikan ibadah puasa kepada semua.

No comments:

Post a Comment

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share