Saturday, September 22, 2012

akhirnya aku balas

hutang.satu benda yg menggerakkan dunia ini.tiada manusia mampu hidup tanpa hutang.samada hutang dalam bentuk duit atau budi atau nyawa.hutang di dunia mahupun di akhirat sana.hutang pada org.pada rakan2.dan pada yang maha esa.
sekarang aku menunggu masa.sedikit masa lagi aku akan langsaikan hutang pada org terdekat aku.hutang kepada rakan ku juga akan dilangsaikan.aku tak kisah pada hutang org lain kepada aku.sekarang aku hanya berhutang kepada diri aku sendiri dan Allah.aku akan membalas semuanya.sedikit masa lagi aku akan tinggalkan semua hutang.dengan tenang.denggan senyuman.hutang yang dibawa mati.hutang yang ditinggal di dunia.aku banyak berhutang pada diri sendiri.dan sekarang.sedikit masa lagi.semuanya akan ditebus hutang itu.semuanya utk aku.semuanya utk dunia.semuanya utk akhirat.
itu yang terbaik.dan takdir.hutang membawa ke mati.aku gembira.aku senyum.aku tenang.aku tak takut.

No comments:

Post a Comment

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share