Thursday, September 27, 2012

Pembentangan Belanjawan 2013

10 Benda yang tak mungkin terjadi dalam pembentangan Belanjawan 2013 oleh PM kita


  1. Harga Rokok Turun - memang tak akan la kan
  2. Tempoh belajar di Universiti dikurangkan - kau gila?
  3. Pengurangan cukai kepada rakyat berpendapatan rendah dan penambahan cukai kepada rakyat pendapatan tinggi - (kroni-kau gila ?)
  4. Harga kereta Proton dan Perodua akan diberi diskaun sebanyak 40 peratus sejajar dengan kos dibuat dalam negara - memang mimpi je lah
  5. Cukai Kenderaan Luar dikurangkan sebanyak 50 peratus dalam usaha menjadi ekonomi kompetitif - mati la geng-geng pegang AP seme tue
  6. Subsidi Minyak dalam negara akan dinaikkan - malam esok jugak aku beratur isi minyak dalam treler 
  7. Cukai Arak dinaikkan lagi - yang nie memang tak sebab nantikan 1Malaysia
  8. Bonus kakitangan Kerajaan lagi sebulan - serta merta the o ais kedai mamak naik jadi RM2
  9. Pemotongan elaun bagi jawatan bertaraf A bagi tampung subsidi rakyat kelas rendah - kau ingat geng dato-dato setuju?
  10. Pinjaman PTPTN diberi diskaun mengikut CGPA dan kos tadbir dikurangkan lagi - serta merta aku akan melompat tepuk kaki.

1 comment:

  1. haha..kalo cmtu mmg tak ke mana la.. isu blnjwan ni kalo x mnyak, rokok.. tp pasal ptptn tu kalo dikurangkn kos pentadbiran tu bleh dpertimbangkn.. bkn le nk kata nyusahkn mmg le ptptn da mbantu.. tp kalo totalkn smpai beruban pun, jd double dr pe yg kita pnjm...btul x? bleh la wt manifesto bru spe yg nk jd rep stud council..hehe

    ReplyDelete

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share