Tuesday, October 30, 2012

14 Jam seksa


Bertolak pukul 10.45 malam..Sampai destinasi 12.30 pagi.

Cuba kira sendiri.Dalam otak aku congak lebih kurang 14 jam tue. Macam tue la azab baru-baru nie balik beraya haji di rumah. Balik pulak dengan bas Transnasional Skyview. Skyview la konon.tak nampak2 sky pun. Mula sesak sebelum tol Gombak lagi dan sehingga sampai KB.Aku memang respek dengan para pemandu bas ekspress yang sanggup meredah kesesakan dari KL sampai ke KB. 

Menyesal tak bukak laptop malam tue kalau tak aku rasa mula dari Gombak sampai Gua Musang layan How I Met Your Mother, boleh la kot tengok balik musim 1 sampai 6.

Mujur time nak datang balik KL hari tue berjaya dapatkan tiket terbang. Kalau nak drive jugak memang aku dah tak sanggup.Sanggup ambil MC dari tempat kerja lah.

Tetapi bila difikirkan balik, memang orang-orang Kelantan terutamanya, memang sangat tabah.Setiap tahun berdepan dengan situasi sama. Setiap kali perayaan besar mesti akan sesak jalan raya.tapi setiap tahun masih tetap ramai orang. Bukan sedikit pengorbanan yang dibuat tue. Kereta berapa banyak yang tersadai sebab enjin panas. Duit berapa banyak habis sebab minyak dan makan.Masa belum kira lagi. Jadi mungkin inilah factor terbesar yang orang selalu cakap orang Kelantan nie miskin. Kami miskin sebab terpaksa berhabis setiap kali balik ke kampung.

1 comment:

  1. Aku rasa kalo balik nek moto lg cepat kot..tapi kne tahan kne ar krem bntt berpns berujan...keh3..

    ReplyDelete

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share