Tuesday, January 2, 2018

Larian Untuk Kesihatan

Trend terkini.jogging, marathon. 

Dan yang lebih pelik aku pun boleh terjebak dalam trend sihat nie. kalau nak diikutkan aku sejak dari sekolah lagi bukan jenis pelari jarak jauh. lari anak-anak boleh. tapi dek termakan hasutan member maka terbeli sepasang kasut dan mula berlari. awalnya aku berjalan saja. kebetulan Kompleks Belia dan Sukan dekat dengan rumah jadinya senang lah. start dari rumah terus ke track di KBS. ada setengah orang tak suka lari dalam pusingan yang sama sebab macam boring berpusing tempat yang sama tapi disebabkan track KBS memang khas dibuat untuk pelari aku teruskan je. awalnya memang dekat je jarak larian. ada satu masa aku hanya jalan pusing campur jogging slow2 dalam 1.5 km je. utk tambah motivasi aku join virtual run. sekarang nie berlambak virtual run. nak jogging masa bila terserah. dah cukup jarak yang ditetapkan just hantar dan dapat tshirt dan medal. bayaran takde mahal mana pun, lebih kurang dengan acara larian yang ada di luar kemuncak larian aku adalah pada tahun lepas, pertama kali masuk acara larian terus masuk kategori half marathon. memang gila mula-mula tapi kena teruskan sebab dah book, bayar hotel semua. kesudahannya aku berjaya habis tapi masa memang ke laut. sakit tak payah cerita. heret kaki 5 km nak habis.kaki melecet lagi. tapi puas sebab berjaya habiskan juga.

ringkas je sekadar nak panaskan balik blog nie. bersempena tahun baru, azam baru .

Aktifkan balik blog. 

Tambah lagi larian.


perihal blog nie pun wife aku yang baru-baru nie beritahu. dah bersarang blog tue. malam nie tetiba cari balik username dan tgk. harapnya motivasi untuk menulis sentiasa datang. padahal tiap-tiap hari menulis kerja di ofis.

No comments:

Post a Comment

berkata-kata lah sesuka hati....

Jom Share